2016. dec 20.

Gyűlölöm a paradicsomoskáposztát!

írta: Cabe Ferrant
Gyűlölöm a paradicsomoskáposztát!

fp-10504-8.jpg

Őszintén, mélyen és meggyőződéssel! És hirdetem is! Mert bátor vagyok, és nem tartom a számat! Le a paradicsomos káposztával! De… Tessék mondani, jövőre majd ezért bünti jár?

Jó, tudom, Németország messze van. A Facebook központja meg ugyebár a messzi Ámerikában… Az sincs valami közel. Akkor meg mit izgatom magam? Miért bosszant, hogy a német politikusok – politikai oldaltól függetlenül -, úgymond: megelégelték a Facebookon zajló gyűlöletbeszédeket, kamu híreket, és törvényjavaslatot nyújtottak meg be arról, hogy jól megbüntethetik a közösségi oldalt, ha időben ki nem cenzúrázza az ilyen tartalmakat.

Mindezt persze kizárólag a szólásszabadság, a szabad véleménynyilvánítás és demokrácia jegyében.

Bár lehet, hogy ez is csak álhír…

Adjátok vissza az álhíreimet!

Mire mennék az olyan hírek nélkül, miszerint: „A konyhasós csapvíz a bubópestis legjobb ellenszere!” Persze, mert ez a kis mulatságot is irigylik tőlem… Az ilyesmin úgyis csak minden épelméjű ember – de még én is -, csak röhögni tud. De a derék, jó politikusoknak meg kell védeniük minket… Ha kértük, hanem.

Jó megértem én, az álhírek néha tényleg bosszantók és félrevezethetik az emberek egy részét. Például gyakran olvasok olyan képtelenségeket a neten, hogy a Barcelona a világ legjobb klubcsapata. Esetleg a Real Madrid. Holott azt minden felvilágosult Fradi drukker tudja, hogy ez nem így van. A világ legjobb csapata a Ferencváros!

A magyar alkotmány 61. paragrafusának 1. bekezdése szerint: „A Magyar Köztársaságban mindenkinek joga van a szabad véleménynyilvánításra.” Felteszem a német alkotmányban is szerepel valami hasonló kitétel. Szégyenszemre, be kell ismernem, nem fújon kívülről oda és vissza az alkotmányukat. De a demokratikus alkotmányok általában biztosítják a szólás, a szabad vélemény megosztása jogát. Nem vagyok jogász, de az én értelmezésem szerint, ha valakinek szemen szedett baromság a véleménye, úgy azt kis nyilváníthatja, a jelenleg hatályos törvények értelmében. Tudom, a németeknek kicsit más srófra jár az agyuk…

Csak attól tartok, hogy a „jó” példájuk ragadós lesz. És akkor megnézhetjük magunkat! Már eddig is vettünk át onnan dolgokat, a politika, a jogalkotás meg az elme nagyobb dicsőségére… Nem állítom, hogy a legjobb ötlet volt.

A paradicsomkáposzta szidalmazása minden bizonnyal kényesen érinthetett néhány paradicsomos káposzta rajongót. Remélem ők is olyan toleránsak lesznek, mint én szoktam, mikor a kellően tocsogós rakottkrumplit, esetleg a pacalpörköltet becsmérlik a táplálkozás modern tudorai. Akik még álhíreket is terjesztenek! Még, hogy az említett kedvenceim emelnék a koleszterinszintet! Egyáltalán, mi az a koleszterin? És mi a bizonyíték rá, hogy létezik?! A Nyüszítő Kanári főszakácsa szerint csak úri huncutság az egész! Ő pedig biztosan tudja…

De az is tuti csak álhír és magánvélemény lehet, amit egy másik vendéglátóipari üzemegységben hallottam. Ürdüngen Szvetozár a régi, megélhetési gondolkodó és lejtmeneti demokrata mondotta volt:

- Nem azért vannak ott, hogy folyton-folyvást belenyökögjenek a polgárok dolgába. Örüljenek a nagy fizetésüknek és maradjanak már maguknak!

 

 

Szólj hozzá

Fősodor Kupalői históriák A világ rükvercben